Świąteczena sesja z Kubusiem :)


Święta, święta i po świętach... Już połowa stycznia, a ja dopiero dzisiaj wrzucam zdjęcia ze świątecznej sesji z Kubusiem, synkiem mojej koleżanki Kasi, która też znalazła się na zdjęciu :) 

Warunki sesji nie były idealne. Zdjęcia robiliśmy w mieszkaniu koleżanki. Jednak mimo wyboru największego pokoju do zdjęć, miejsca i tak było za mało. Zdjęcia robiłem obiektywem Yongnuo 50 mm 1.8 i w większości kadrów musiałem znajdować się w przedpokoju, żeby dobrze uchwycić mojego modela i przygotowaną scenerię. Wspomagałem się lampą błyskową umieszczoną na snakach aparatu, ale z racji tego, że nie mogłem odbić światła w pokoju to powstawały cienie, które odbijały się na tle fotograficznym. 
Ten obiektyw znów mnie trochę zawiódł jeśli chodzi o ostrość i to mimo używania lampy błyskowej, która dodatkowo zamraża ruch. Trochę żałuję, że nie użyłem kitowego obiektywu Nikona 18-105 mm ze stabilizacją obrazu, gdzie podejrzewam, że finalny efekt mógłby być lepszy. 

Na zdjęciu poniżej, gdzie jest tylko Kuba, z ostrości jestem zadowolony. W czasie robienia tego zdjęcia mój model już się znudził siedzeniem przy choince i zaczął podchodzić w moim kierunku, co umożliwiło mi dobrze go oświetlić lampą i przez co ostrość jest w miarę poprawna (jak na możliwości tego obiektywu).

Ale z każdą sesją portretową wyciągam jakąś lekcję i zbieram doświadczenie, która mam nadzieję, zaowocuje przy kolejnej zabawie z ludźmi.

Ps. Jako, że to mój pierwszy post w Nowym Roku to życzę Wam wszystkim dużo pomyślności i spełniania marzeń :)

Pozdrawiam,
Łukasz




Komentarze

  1. Prześliczne zdjęcia, a to z bańką mydlaną to już dzieło sztuki. Brawo. :) Życzę bardzo udanego roku. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Agnieszko :) Również życzę Ci wszystkiego dobrego :)

      Usuń
  2. Ciekawa sesja, wiem, że zdjęcia portretowe nie są łatwe do wykonania. Te są wyjątkowo ciekawe. Życzę wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz ! :)

Popularne posty z tego bloga

Kaborno o świcie - mglisty wschód słońca :)

Wschód słońca - udany plener :)

Zachód słońca nad jeziorem Ukiel w Olsztynie