Zachód słońca w podróży


  
Wracając latem do domu z wyjazdu rodzinnego obserwowałem niebo. Cały dzień było pochmurnie, jednak im bliżej było zachodu słońca, tym niebo zaczęło się bardziej przejaśniać. Jakieś 35 km od mojego miasta Olsztyna leży miejscowość Pasłęk i to właśnie tam postanowiłem zatrzymać się na chwilę i sfotografować zachód słońca nad jeziorem Kalwa. 
Miałem niewiele czasu, żeby znaleźć jakieś ciekawe miejsce do fotografowania. Jednak udało mi się zdążyć tuż przed zachodem i wykonać kilka kadrów.

Pierwsze to HDR z trzech fotografii. O technice HDR pisałem już wcześniej tutaj.

Nie mając statywu musiałem sobie jakoś radzić. Postawiłem aparat na ziemi i podparłem obiektyw kamieniem, aby mieć odpowiedni kąt kadru.

Parametry zdjęcia ustawiłem następująco:

ISO: 500
f/3,5
18 mm 
czas 1/1250  s.
korekta ekspozycji -1EV, 0, +1EV
obiektyw 18-55 mm KIT

Użyłem większego ISO, aby skrócić czasy naświetlania zdjęć ze względu na niestabilne ustawienie aparatu :)

Zachęcam do komentowania.Napisz czy zdjęcia Ci się podobają, czy masz jakieś uwagi do sposobu ich wykonania :)

Poniżej zamieszczam jeszcze dwa zdjęcia z Pasymia. 


Powyższe zdjęcie to również HDR. Parametry były takie same jak powyżej


  

Ostatnie zdjęcie to jedna fotografia. Wykonane z ręki. Parametry ustawiłem następująco:

f/3,5 
czas: 1/2000
ISO: 500
18 mm


Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) w swoich krajobrazach staram się znaleźć nieoczywistą perspektywę :)

      Usuń
  2. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz ! :)

Popularne posty z tego bloga

Kaborno o świcie - mglisty wschód słońca :)

Wschód słońca - udany plener :)

Zachód słońca nad jeziorem Ukiel w Olsztynie