Nocna fotografia



Pora na nocne zdjęcia :) Korzystając z pięknej jesiennej scenerii oraz dobrymi warunkami atmosferycznymi wybrałem się któregoś jesiennego wieczoru nad jezioro Ukiel w Olsztynie, aby sfotografować ciekawie oświetlone obiekty. 

Oczywiście statyw to podstawa przy nocnych zdjęciach. Powyższe zdjęcie wykonałem teleobiektywem Tamron 70-300 f/4-5.6 Di VC USD przy ogniskowej 70 mm. Jest to obiektyw z wbudowaną stabilizacją obrazu i tutaj WAŻNA UWAGA: ja jeśli fotografuję przy użyciu statywu zawsze wyłączam funkcję stabilizacji, ponieważ ona często głupieje na statywie i zdarzają się poruszone zdjęcia. Wiem, że nie wszyscy fotografowie wyłączają stabilizację przy zdjęciach ze statywu, ale ja tak robię i osobiście polecam.

 Źródło światła ustawiłem na światło żarowe. Zastosowałem korektę ekspozycji +1 krok (to w moim NIKON D7100 jest chyba + 0,3 EV).

Pozostałe parametry zdjęcia: 

f/4
czas: 25 sekund
ISO: 100

Poniżej prezentuje kilka pozostałem zdjęć z nocnego pleneru.









Komentarze

  1. Wow, muszę się nauczyć nocnych zdjęć :p Mieszkając w małej miejscowości nie mam takich fajnych świateł :/ Pozdrawiam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Olsztynie, gdzie mieszkam, też długo nie było ciekawie oświetlonych miejsc ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Łukasz robisz dużo świetnych zdjęć. Ta fotografia amatorska w podtytule bloga wydaje się lekką prowokacją:) Obejrzałem sporo Twoich zdjęć i przyznaję, że z ogromną przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krzysiek :) miłe słowa jednak jak obserwuje zdjęcia innych fotografów to chyba jeszcze długo będę amatorem :P Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. zaciekawił mnie ten blog napisany w fajnym języku ! jest miły dla oka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz ! :)

Popularne posty z tego bloga

Kaborno o świcie - mglisty wschód słońca :)

Wschód słońca - udany plener :)