Fotografowanie fajerwerków

Tym razem chciałem spróbować swoich sił w fotografii fajerwerków. Robiłem to pierwszy raz, ale efekt końcowy mnie zadowolił. Pokaz fajerwerków był przy okazji finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Olsztynie. Cały pokaz był bardzo krótki, myślę, że trwał może 2 - 3 minuty. 

Przed zdjęciami założyłem sobie, że chcę uchwycić fajerwerki nad zamkiem. Niestety większość z nich była puszczana na niskim pułapie i nie unosiły się ponad zamek. Zrobiłem ok 10 zdjęć i tylko na 2 fotografiach udało mi się uchwycić fajerwerki nad zamkiem. 

Jeszcze przed pokazem fajerwerków wykonałem kilka zdjęć próbnych. Ustawiłem ISO 100, przysłonę f/4.8, ale czas naświetlania przy takich ustawieniach był moim zdaniem zbyt długi, ponieważ wynosił ok 3 sekund. Postanowiłem zmienić ISO na 200 i czas był zmniejszył się o połowę do ok. 1,5 sekundy. Myślę, że taki czas pozwolił namalować rozbłysk fajerwerków i wykonać więcej zdjęć. Ciekawe, jak wyszłyby zdjęcia z czasem jeszcze krótszym np. 30 sekundowym, ale nie zdążyłem zmienić ustawień bo wiedziałem, że pokaz fajerwerków będzie bardzo krótki.

Parametry zdjęcia:

ISO: 200
czas 1,5 sekundy
f/4.8
ogniskowa 32 mm
obiektyw 18-55 mm  

Poniżej jeszcze jedno zdjęcie z fajerwerkami nad  zamkiem. Niestety kolor fajerwerków był żółty, więc efekt nie jest tak widowiskowy jak na pierwszym zdjęciu.
  



Komentarze

  1. Bardzo ładne zdjęcia. Ja planuje pokaz fajerwerków na weselu, mam nadzieje, że tam także wyjdą na tyle dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, dziękuję za odwiedziny na moim blogu :) Jeśli będzie ciemne niebo, to na 100% pokaz fajerwerków na weselu będzie bardzo widowiskowy i zdjęcia tym bardziej wyjdą ciekawe :) Pozdrawiam, Łukasz

      Usuń
  2. bardzo fajna lekturka oby tak dalej !

    OdpowiedzUsuń
  3. Z autopsji wiemy, że fotografowanie fajerwerków nie jest najprostszym zadaniem. Natomiast te w poście wyszły naprawdę świetne. My raczej się koncentrujemy na nagrywaniu pokazów pirotechnicznych, które robimy, ale zdjęcia też by się przydały. Zapraszamy na dalsze testy przy naszych pokazach fajerwerków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😁 jak tylko będzie okazja to na pewno będę próbował 😁👍

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Warto było tutaj zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz ! :)

Popularne posty z tego bloga

Kaborno o świcie - mglisty wschód słońca :)

Wschód słońca - udany plener :)