Domowe studio fotograficzne


To zdjęcie ze sesji świątecznej zrobione dla mojej koleżanki. Na fotografii jej ośmiomiesięczna córeczka Natalia. Pierwszy raz robiłem tego typu zdjęcia.
Warunki to zdjęć były trudne. Sesje robiłem w mieszkaniu koleżanki, w niewielkim salonie. Za plecami miałem kanapę więc odległość od Natalki była niecałe dwa metry. Użyłem tu obiektywu Nikkor 35 mm 1.8 G. Obiektywem 50 mm nic bym tu nie wskórał bo za mało miejsca. Miałem jeszcze w zanadrzu obiektyw kitowy 18-55 mm ale stałoogniskowa 35-tka myślę, że dała lepszą jakość zdjęć i była przede wszystkim dużo jaśniejsza.

Natalka leżała na niewielkim dywaniku, a tło widoczne z tyłu to zwykły papier do pakowania prezentów. Niestety papier był błyszczący i widać na nim odbicia światła. 

Zdjęcie jest lekko poruszone, mogłem dać wyższe iso, bo było dosyć ciemno w pokoju, a nie chciałem włączać sztucznego oświetlenia. Niestety zewnętrznej lampy błyskowej jeszcze nie posiadam. 

Parametry zdjęcia:

Obiektyw Nikkor 35 mm 1.8 G
ISO: 800
czas: 1/125 s.
f/1.8

Komentarze

  1. Łukasz nie potrzebna Ci lampa :))) ona by jeszcze bardziej zniszczyła zdjęcie moim zdaniem ..ja w ogóle nie jestem technicznym fotografem:))) nie mam nawet profesjonalnego programu do obróbki ..wszystko robię na wyczucie i to pewnie Ty możesz mnie więcej nauczyć jak widzę :))) jedno co mogę podpowiedzieć ,to staram się ustawiać ISO najwyżej na 500 ...u Ciebie na tym zdjęciu widać już trochę ziarno . chociaż czasem i ziarno mi się może podobać i specjalnie go użyję :))) swoje zdjęcia robię intuicyjnie .nie zapamiętuję parametrów ..też jeszcze się uczę :))) bardzo mi jest miło ,że poprosiłeś o porady :))) robiłam sesję dzieciaczkowi tym samym obiektywem co TY ...w podobnych myślę warunkach ....szukam zawsze światła zastanego zamiast przestawiać parametry :))wiesz o co chodzi ..trzeba wykorzystać wszystkie inne dostępne środki (światło zastane) a dopiero potem dobierać ustawienia ... a zdjęcia robisz świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za dość obszerny komentarz :) To miłe co piszesz o moich zdjęciach :) Jednak ciągle się uczę fotografii i staram się czerpać dobre praktyki skąd tylko się da :) Pozdrawiam serdecznie, Łukasz

      Usuń
    2. Ciągle uczysz się fotografii? Rozumiem, warto poznawać nowe techniki.
      Jestem pod wrażeniem. Robisz przepiękne zdjęcia.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. @Łucja-Maria dziękuję bardzo :)

      Usuń
  2. Bardzo przyjemne zdjęcie, fajny pomysł z papierem prezentowym :p Ja pozbyła bym się tylko odbicia w pierwszej bombce od lewej :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ola :) z tej sesji wnioski wyciągnąłem takie, że unikać trzeba błyszczących rzeczy... oprócz tej bombki błyszczącej z lewej strony to jeszcze sam papier prezentowy był śliski i odbijał światło... co trochę przeszkadzało :) Pozdrawiam, Łukasz

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz ! :)

Popularne posty z tego bloga

Kaborno o świcie - mglisty wschód słońca :)

Wschód słońca - udany plener :)